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14/01/2015 10:33

Planning a brand new line of miniatures is a task involving a team of at least three people: a concept designer, an illustrator and a sculptor.
In this short article we'll show you how this collaboration worked when we created "Doctor Nachtmahr", one of the WoW MG miniatures.

First of all, the concept designer did a sketch on paper to fix his ideas about the character, based on the character's background and his stats.

Then, the illustrator drew the concept which ended up being the starting point for the prototype. In this phase, the most relevant details are highlighted while the less important are ignored; the pose of the model is also finalised.

Finally, the sculptor creates a scale model. In WoW MG, most of the miniatures are sculpted "virtually"; this means that each model is created with a 3d program and then prototyped with a 3D printer, once all the details have been checked.

Progettare una nuova linea di miniature è un lavoro che coinvolge un team composto da concept designer, illustratore e scultore.
In questo breve articolo vi mostreremo come questa collaborazione ha funzionato per la creazione del "Dottor Nachtmahr" una delle miniature di WoW MG.

Il concept designer ha il compito di fissare su carta l'idea del personaggio, basandosi sul background e sulle statistiche del regolamento.

Successivamente l'illustratore procede a creare il concept vero e proprio, quello che servirà da base per la creazione del prototipo. In questa fase i dettagli più importanti vengono enfatizzati e quelli meno importanti stilizzati o addirittura eliminati, e si decide anche la posa definitiva che avrà la miniatura.

Per ultimo lo scultore crea il modello in scala. Nel nostro caso il modello è "virtuale" e verrà poi riprodotto con una stampante 3D, una volta effettuati gli ultimi aggiustamenti.

12/01/2015 11:40

Welcome! War of Wonders Miniature Game is a fast paced 30mm strategic skirmish game based on the deeply immersive setting of Project H.O.P.E. Rpg by authors Simone Fini and Riccardo Giuliani, published by Limana Press.

In War of Wonders extraordinary human beings with powers beyond imagination fight on WW II battlefields alongside regular troops and iconic heavy tanks to change History. National heroes, monsters born in laboratories and mysterious beings with their own secret goals: every and each of them will add new tactics, game options and strategies to your games.

War of Wonders will be launched through crowdfunding on Febraury 2015. You can follow the project on this blog and discover the complex background, the fighting forces, the armies, their Meta-Humans and the story of these extraordinary beings.

 

Benvenuti nel blog dedicato a War of Wonders Miniature Game, uno skirmish con miniature da 30mm ambientato nell'affascinante setting ucronico del gioco di ruolo Project H.O.P.E. creato dagli autori Simone Fini e Riccardo Giuliani e pubblicato da Limana Edizioni.

In War of Wonders esseri umani con poteri straordinari e al di là di ogni immaginazione si scontrano sui campi di battaglia della Seconda Guerra Mondiale al fianco di truppe regolari e mezzi pesanti per cercare di cambiare la Storia. Alcuni sono eroi nazionali, altri mostri creati in laboratorio, altri ancora degli esseri misteriosi con propri obiettivi e mire segrete. Ognuno di loro aggiungerà alle vostre partite nuove tattiche, opzioni di gioco e strategie.

War of Wonders sarà lanciato attraverso una campagna di crowdfunding a febbraio 2015. Potete seguire l'evoluzione del progetto attraverso questo blog dove scoprirete il dettagliato background del gioco, gli schieramenti, gli eserciti e i loro Meta-Umani.

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War of Wonders miniature game info@limanaumanita.com