wAR OF WONDERS

Nazi Germany declares war on Europe and its army is unstoppable. Prodigious beings appear on the battlefields to support the Wehrmacht's efforts: flying men shower flames upon the enemy; women wearing iron masks punch through tank armour; bloodthirsty beasts devour entire regiments. The world is about to succumb to the might of the Third Reich.
Aaron Spiegelmann, a Jewish scientist who escaped from Mauthausen concentration camp, is the Allies' only hope of stopping the Nazis. Spiegelmann is the genius who created the Wunderkammer, a new technology that allowed the Germans to create real superheroes with extraordinary powers. With his guidance, the US army launches Project H.O.P.E. in order to produce their own genetically modified humans to be deployed on the battlefields.
As WW II rages on and every army creates its own Meta-Humans and war machines, Natural Prodigies, unscrupulous Adventurers and even Warlocks' secret enclaves step into battle. From European battlefields to Pacific waters, a conflict like never before is unleashed and spreads with no boundaries: humanity will forever remember it as the first War of Wonders.

 


War of Wonders Miniature Game is a 30mm strategic skirmish game set in a grim alternative WW II where Meta-Humans, Warlords, Prodigies, Adventurers and Machine Men fight alongside the Axis and Allied armies for victory on the battlefield. In War of Wonders you can re-enact WW II battles, deploying superheroes with unbelievable powers to lead your troops or create your own personal scenarios.

War of Wonders Miniature Game is based on Project H.O.P.E. Rpg by authors Simone Fini and Riccardo Giuliani, published by Limana Press.

 

La Germania nazista dichiara guerra all'Europa e le sue armate non sembrano conoscere ostacoli. Accanto agli uomini della Wehrmacht esseri prodigiosi fanno la loro comparsa sui campi di battaglia: uomini volanti sprigionano sui nemici piogge di fuoco, donne con maschere d'acciaio perforano a pugni le corazze dei carri armati, belve assetate di sangue divorano interi reggimenti. Il mondo sembra pronto a capitolare dinanzi all'avanzata inarrestabile del Terzo Reich.

Solo la fuga dello scienziato ebreo Aaron Spiegelmann dal campo di concentramento di Mauthausen è in grado di donare agli Alleati l'unica speranza per contrastare il Terzo Reich. È lui il genio dietro le Wunderkammer, la tecnologia che ha permesso ai tedeschi la creazione di veri e propri supereroi dagli straordinari poteri. Con la sua guida gli americani lanciano il Project H.O.P.E., e danno il via alla produzione di umani geneticamente modificati da schierare sui campi di battaglia.

Mentre la Seconda Guerra Mondiale divampa, nessuno rimane a guardare e ogni esercito si dota dei propri Meta-Umani e di macchine straordinarie e temibili. Anche Prodigi Naturali, spregiudicati Avventurieri e persino le enclavi segrete dei Maghi entrano in battaglia. Dai campi dell'Europa alle acque del Pacifico, un conflitto senza precedenti attraversa il mondo: l'umanità lo ricorderà per sempre come la prima War of Wonders.

 

War of Wonders Miniature Game è uno skirmish strategico con miniature in 30mm ambientato in una Seconda Guerra Mondiale ucronica dove Meta-Umani, Maghi, Prodigi, Avventurieri e Uomini-Macchina combattono insieme alle truppe regolari dell'Asse e degli Alleati per assicurarsi la vittoria. In War of Wonders è possibile dare vita agli scenari del conflitto schierando in campo supereroi dagli straordinari poteri alla guida delle proprie truppe.

 

War of Wonders Miniature Game si basa sul gioco di ruolo Project H.O.P.E. di Simone Fini e Riccardo Giuliani, pubblicato da Limana Edizioni.

Contact

War of Wonders miniature game info@limanaumanita.com