How many Meta-Humans?

18/02/2015 19:29

What's an army without its leaders? In War of Wonders your troops will be led by Meta-Humans able to fly or move across the battlefield jumping long distances, heroes with extraordinary technological equipments or able to shoot flames from their hands, evoke lightning or haunt enemies' minds with terrifying visions to break their morale and force them to retreat. There are indeed different kinds of Meta-Humans, and each battle will be different from the other, according to the hero you choose, because each of them is more effective against certain enemies.
You will be able to choose:
Adventurers – they lack superpowers, but they undergo a special training and have advanced or even unique equipments.
Keepers – their powers come from a magical artifact they wield in battle.
Warlocks – sages and guardians of ancient knowledges, they are able to bend the laws of physic to their will with spells and rituals.
Natural Prodigies – they were born with a superpower that usually blossomed or broke out when they found themselves under attack or in heavily stressful situations.
Lab Prodigies – they underwent experiments that granted them their superpowers, or gained them in the Wunderkammern, a technology able to awaken the dormant potential of the human body.
Machine-Men – their bodies are part flesh and part iron, they have mechanical prosthesis and limbs that allow them performances beyond human capabilities.

Cosa sarebbe un esercito senza i suoi leader? In War of Wonders potrete schierare a capo delle vostre truppe Meta-Umani in grado di solcare i cieli in volo o di spostarsi con salti prodigiosi, dotati di equipaggiamenti straordinari o capaci di sprigionare fiamme dai palmi delle mani, invocare fulmini o tormentare le menti dei nemici con visioni talmente terrificanti da indurli a lasciare il campo a gambe levate. Come avete già capito esistono infatti numerose tipologie di Meta-Umano, e ogni eroe che sceglierete per il vostro schieramento darà vita a partite diverse, perché ognuno sarà più efficace per contrastare certi avversari piuttosto che altri.
Potrete scegliere quindi tra:
Avventurieri – non hanno superpoteri, ma un addestramento speciale ed equipaggiamenti avanzati e in alcuni casi unici.
Custodi – i poteri di questi Meta-Umani derivano dal possesso di un artefatto magico.
Maghi – detentori di antiche conoscenze, essi sono in grado di piegare le leggi del mondo fisico con le loro magie.
Prodigi naturali – sono nati con un potere particolare, che spesso si è rivelato loro solo nel momento del bisogno o di grande minaccia o stress.
Prodigi di laboratorio – hanno acquisito i loro poteri attraverso gli esperimenti condotti su di loro e molto spesso grazie alle Wunderkammern, la tecnologia in grado di risvegliare le potenzialità sopite del corpo umano.
Uomini-Macchina – hanno corpi in parte di carne e in parte d'acciaio, protesi meccaniche che consentono loro prodezze fuori dalla norma.

Contact

War of Wonders miniature game info@limanaumanita.com