How our miniatures are created
Planning a brand new line of miniatures is a task involving a team of at least three people: a concept designer, an illustrator and a sculptor.
In this short article we'll show you how this collaboration worked when we created "Doctor Nachtmahr", one of the WoW MG miniatures.
First of all, the concept designer did a sketch on paper to fix his ideas about the character, based on the character's background and his stats.
Then, the illustrator drew the concept which ended up being the starting point for the prototype. In this phase, the most relevant details are highlighted while the less important are ignored; the pose of the model is also finalised.
Finally, the sculptor creates a scale model. In WoW MG, most of the miniatures are sculpted "virtually"; this means that each model is created with a 3d program and then prototyped with a 3D printer, once all the details have been checked.
Progettare una nuova linea di miniature è un lavoro che coinvolge un team composto da concept designer, illustratore e scultore.
In questo breve articolo vi mostreremo come questa collaborazione ha funzionato per la creazione del "Dottor Nachtmahr" una delle miniature di WoW MG.
Il concept designer ha il compito di fissare su carta l'idea del personaggio, basandosi sul background e sulle statistiche del regolamento.
Successivamente l'illustratore procede a creare il concept vero e proprio, quello che servirà da base per la creazione del prototipo. In questa fase i dettagli più importanti vengono enfatizzati e quelli meno importanti stilizzati o addirittura eliminati, e si decide anche la posa definitiva che avrà la miniatura.
Per ultimo lo scultore crea il modello in scala. Nel nostro caso il modello è "virtuale" e verrà poi riprodotto con una stampante 3D, una volta effettuati gli ultimi aggiustamenti.