About rules: Squad and independent movement

26/01/2015 18:44

There are many different things to ponder when designing a new war game. Experience is important to determine which rules to add or drop, but talking to players is vital, as much as spending many hours testing the game itself. In the early stages of the creation of War of Wonders, we gave the first draft of the rules to various war game fans and fan clubs, and their feedbacks helped us streamline the mechanics and get a set of core rules that guarantee the best tactical flexibility.

In the early drafts, for instance, we had a rule indicating the cohesion distance between miniatures in the same squad, but it is gone now because we didn't want the soldiers to be “tied” to one another. In WoW MG, the miniatures can now move independently from one another, even ending up far away from each other on the battlefield. This surely suits a skirmish-style game better, especially when soldiers in the same squad can be equipped in different ways to fulfill the most diverse roles on the table.

Most of the soldiers are simple humans anyway, and dealing single-handedly with superpowered individuals is not what they've been trained for: so, sticking together will still be the best strategy for them to survive, at least in certain situations. The “Fire at will” command, for example, can only be assigned to miniatures who are able to target the same enemy in that turn; the Fear checks will have a higher chance of success when soldiers are near their comrades.

It's always a matter of player's choices, and the rules will allow you to create your own strategy on the WoW MG battlefield.

 

 

Ci sono tanti elementi da prendere in considerazione al momento della creazione di un nuovo wargame. L'esperienza in questo caso è importante per capire quali regole introdurre e quali lasciare fuori, ma determinanti sono il confronto con i giocatori e le tante, tante ore di test al tavolo. Noi ci siamo affidati a una serie di gruppi di gioco che con i loro feedback ci hanno aiutato a snellire le meccaniche e ottenere un regolamento veloce e completo, in grado di garantire la massima flessibilità tattica.

Tanto per fare un esempio, all'inizio avevamo pensato di introdurre una distanza di coesione tra le miniature della squadra. Questa regola è ora scomparsa. Il regolamento di WoW MG consente a ogni miniatura della squadra di muoversi in maniera indipendente e anche molto lontano l'una dall'altra sul campo di battaglia. Ciò ha più senso per un gioco skirmish, specialmente quando i soldati di una stessa squadra possono essere equipaggiati in maniera diversa.
Si tratta pur sempre di soldati comuni, non addestrati per avere a che fare con soggetti con superpoteri, e agire in coesione rappresenta ancora la strategia migliore per sopravvivere. L'ordine di Fuoco a volontà, ad esempio, può essere dato solo a miniature che siano in grado di inquadrare lo stesso nemico. Anche il test per gli effetti della Paura ha maggiori probabilità di successo quando la squadra è coesa e il soldato non si trova separato dai suoi compagni.

Si tratta di libere scelte, e sarete voi a creare la vostra strategia sul campo di battaglia di WoW MG.

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War of Wonders miniature game info@limanaumanita.com