Enlist your Meta-Human
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When we designed War of Wonders, we wanted it to mirror the atmosphere of our Project H.O.P.E. RPG in which we describe a weird WWII where historical troops and vehicles fight alongside men and women with superpowers, genetically modified beings and armor suits with the firepower of a tank. We called them Meta-Humans, and we'll examine them in detail in another article.
Every nation capable of creating or enlisting Meta-Humans deploys them in the toughest missions, that's why in War of Wonders your squads will be lead by one or more of these superheroes. Which one you choose might be of the utter importance to seize victory, and you will be able to change them according to who is your opponent and what is the mission you're going to play.
Some of these heroes lead elite squads with advanced training and equipments, able to change the tides of battle, like the brave Devilfish Commandos or the dreadful Poltergeists with rocket gliders, described in the RPG rulebooks: each will have its own detailed miniatures, and you will be able to deploy them on the battlefield. Each squad will broaden your tactical choices and if they enter the battlefield at the right moment, they will grant you victory.
Progettando War of Wonders volevamo che riproducesse nelle forme del wargame l'atmosfera del nostro gioco di ruolo Project H.O.P.E., in cui descriviamo una Seconda Guerra Mondiale dai tratti weird, dove accanto alle truppe regolari si scontrano uomini con superpoteri, umani geneticamente modificati, armature potenziate in grado di dare a un singolo soldato la potenza di fuoco di un carrarmato. Li abbiamo definiti Meta-Umani, e in un successivo articolo li esamineremo più da vicino.
Dato che ogni nazione in grado di produrre o arruolare Meta-Umani li schiera nelle missioni più difficili, in War of Wonders le vostre squadre potranno essere guidate da uno di questi eroi, e la scelta dell'uno piuttosto che dell'altro potrà essere determinante per la vittoria, a seconda dell'avversario che dovrete affrontare e della missione scelta.
Non solo: alcuni di questi eroi sono a capo di squadre d'élite con addestramento o equipaggiamenti avanzati, in grado di ribaltare, da sole, le sorti della battaglia, come gli arditi Devilfish Commando o i pericolosi Poltergeist su alianti a motore, di cui parliamo nei manuali del GdR e che abbiamo intenzione di trasporre in WoW attraverso miniature curate in ogni dettaglio per permettervi di guidarle sul campo. Ogni squadra amplierà le vostre possibilità tattiche, e farle intervenire al momento giusto potrà portarvi alla vittoria.